oldies but goodies

2010年8月27日金曜日

DEELE - TWO OCCASIONS

今日紹介するのはBABY FACEがまだいたころのファンクバンド(DEELE)のヒット曲TWO OCCASIONSです。この曲はレゲエでもカバーされたビックチューンです。友人の結婚式でこの曲をかけましたがあまり反応がありませんでした・・・笑。これは是非愛するパートナーと一緒に聴いて欲しい曲です(ドライブデートの際はマストアイテム)。余談ですが初めて聴いた時BABY FACEの声に鳥肌が立ちました・・・

A summer love is beautiful

夏の愛は美しいです

But it's not enough

しかし、それで十分でありません

To satisfy emotions

感情を満たします

That are shared between us

我々でとても分配されます

A winter love is cozy

冬の愛は居心地がよいです

But I need so much more

しかし、私はより多くの多くのことを必要とします

It just intensifies my wants

それは、ちょうど私の必要とする物を強めます

To have a love that endures

持ちこたえる愛を持ちます



'Cause every time I close my eyes

私が私の目を閉じるから、

I think of you

私は、あなたのことを考えます

And no matter what the season is

そして、季節がたとえ何であろうとも、

I still love you

私は、まだあなたを愛しています

With all my heart

私のすべての心臓で

And I wanna be with you

そして、私はあなたといたいです

Wherever you are

どこにあなたがいようとも、



I only think of you on two occasions

私は、2つの出来事にあなたのことを考えるだけです

That's day and night

それは、日と夜です

I'd go for broke if I could be with you

私があなたといることができるならば、私は一か八かやってみるでしょう

Only you can make it right

あなただけは、それを正しくすることができます



An autumn love is special

秋の愛は特別です

At this time of the year

この季節に

But when the leaves are gone

しかし、葉がなくなるとき、

Does that love disappear

その愛は消えます

I never underestimate the new love of spring

私は、春に対する新しい愛情を決して過小評価しません

But I'm glad to say in my heart

しかし、私は私の心臓で言ってうれしいです

I know my love's lasting

私は、きみの耐久性を知っています



'Cause every time I close my eyes

私が私の目を閉じるから、

I think of you

私は、あなたのことを考えます

And no matter what the season is

そして、季節がたとえ何であろうとも、

I still love you

私は、まだあなたを愛しています

With all my heart

私のすべての心臓で

And I wanna be with you

そして、私はあなたといたいです

Wherever you are

どこにあなたがいようとも、


HOOK 2 times

2回HOOK



'Cause every time I close my eyes

私が私の目を閉じるから、

I think of you

私は、あなたのことを考えます

And no matter what the season is

そして、季節がたとえ何であろうとも、

I still love you

私は、まだあなたを愛しています

With all my heart

私のすべての心臓で

And I wanna be with you

そして、私はあなたといたいです

Wherever you are

どこにあなたがいようとも、

TWO OCCASIONS / ZULU MINOTT ( MIXING LAB )

こちらがレゲエカバーです↑↑↑↑

0 件のコメント:

コメントを投稿